Tuesday, August 20, 2013

IKATAN SILATURRAHIM JANGAN DIPUTUSKAN !!

lama rasanya tak update blog ni.. saja mem'busy'kan diri dengan urusan2 kerja.. keadaan adakalanya memaksa kita menyempurnakan apa yang sudah kita mulakan. selagi kita ikhlas, selagi itu lah kita mampu mengharunginya.

Begitu juga dengan persaudaraan, ikatan silaturrahim, hubungan antara kita., selagi kita ikhlas dalam perhubungan, pasti ikatan kita terus terikat. Cuma adakala nya ada pihak ketiga yang cuba membuka ikatan yang terjalin itu..

Sebenarnya entry kali ini nak mengingatkan saya supaya jangan sesekali kita memutuskan hubungan seseorang. tidak elok kita menjadi kawan atau manusia yang ada agenda "Berpatah Arang, Berkerat Rotan".

Dalam kehidupan ini, tidak ada perhubungan yang boleh dikatakan seakan "Adat Tiada Bertukar, Rahsia Tidak Berubah".. Tipu jika ada perhubungan dalam dunia yang sebegini rupa. ingat, "Sedangkan Lidah Lagi Tergigit".

sejujurnya saya juga merasakan pernah menjadi manusia pihak ketiga yang hina ini. cuma beza nya dalam sedar atau tidak. Sekiranya adanya saya menjadi penghalang perhubungan seseorang, saya sanggup berundur. kerana kita harus faham dan bayangkan, sekiranya kita menjadi pemutus hubungan seseorang adakah kita fikir tentang perasaan salah seorang daripada mereka. mungkin TERSEKSA hidup..

Ingat "Bekas Tertarung Lagi Terkenang, Apa Pula Hubungan Nyawa"

3 comments:

are_lin@yu said...

inshaallah doakan utk kebaikan semua ;-)

tarmizi said...

peh nangis gua baca entri dia

Mizzi Ifwat said...

nangis? huhu.. dan2 je..

tq sudi baca blog sy yg x seberapa ni..