Tuesday, August 6, 2013

MUZIKAL JALANAN : SEKADAR PERKONGSIAN

sebenarnya, dah lama ada account muzikal jalanan ni.. tapi macam x banyak sebenarnya video yang boleh dikongsikan bersama.. so just tengok la video bawah ni..

Video ni dapat masa tengah makan kat salah sebuah restoran dekat area Jalan Tuanku Abdul Rahman.. Tengah syok2 makan, dengar ade orang nyanyi.. cepat2 abis makan then keluar tengok.. this video bukan untuk promote this person tapi sekadar perkongsian.

Sorry tak dapat amik full dari awal.. ni je yang sempat rakam ari tu.. Suara tolak tepi.. but suara dia ok gak. suka sebenarnya tengok dia main gitar.

Kalau kita lihat, muzikal jalanan ini lebih baik sebenarnya dari sesetengah penyanyi dan penggiat muzikal komersial yang kita selalu tonton di TV..
Cara dia menyampaikan, passion dalam menghiburkan orang, keikhlasan dalam mencari rezeki itu susah untuk kita jumpa hari ini. Hari ini ramai yang mengejar populariti.Keadaan itu membuatkan keikhlasan kita dalam menghiburkan orang semakin menipis.

Bangga melihat muzikal jalanan ini, mereka merasakan rezeki ada di mana-mana. "Ada Batang Mati, Adalah Cendawan Tumbuh".
Tapi bagi mereka di dunia muzikal jalanan ini, mencari sesuap nasi bukan mudah.. Bak kata pepatah "Hempas Tulang, Berisi Perut"..

Yang paling penting rezeki yang dicari itu, rezeki yang halal. tambahan pula memberikan hiburan kepada orang lain.. adakala kita terdesak dalam mencari sedikit wang sehingga kita lalai dalam melihat mana datangnya rezeki yang kita peroleh.. halal haram ditolak tepi atas desakan hidup yang kita harus lalui..

Ingat "Jangan Memangku Ayam Jantan, Baik Memangku Ayam Betina"

No comments: