Wednesday, August 7, 2013

RAYA : SALAM AIDILFITRI !!!!

Post untuk kali ini sebenarnya untuk ucap selamat hari raya.. saja post awal sebab malam nanti sure masing2 pun busy dengan hal masing2 kan.. rasanya dah ok nak wish sekarang kan.. huhu..

Rakan2 penyeri hati, ambillah peluang di hari raya ini untuk kita bermaaf-maafan di antara kita. sepanjang setahun hanya dua kali kita bermaaf-maafan antara kita. itu pun kalau kita nak. tak salah kita memohon maaf atas kesalahan kita dan tak salah kita memaafkan orang lain.

Kita sering lupa yang kita pernah lakukan kesalahan. kita juga sering suka melihat kesalahan orang lain daripada kesalahan kita. "Langit Dapat Dilukis, Sudut Kambut Diserayakan".

"A Bad Shearer Never Had A Good Sickle". Sedar atau tidak, itulah sebenarnya kita. hari ini marilah kita menundukkan diri dan memikirkan tentang kesalahan kita. Tak salah kita memohon maaf kepada seluruh kenalan kita. even kita tidak ada salah yang kita jelas atau nampak, kita mohon la juga kemaafan. tidak ada apa yang kita perlu sombongkan diri atau malu untuk memohon maaf. Ingat "Takkan Bernanah Sebelum Bengkak". Percayalah, kita harus mohon maaf atas segala kesalahan yang kita lakukan kepada orang lain.

Sebanyak mana kebaikan yang kita lakukan, orang tidak akan hormat kita kalau satu kesalahan yang kita lakukan tetapi sombong untuk memohon maaf atas kesalahan kita. "Kemarau Setahun Rosak oleh Hujan Sepagi".

Bak kata Pepatah "Sesat Surut, Terlangkah Kembali".

MIZZI IFWAT mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN. Sekiranya ada silap dan salah sepanjang perkenalan kita semua, saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan kepada kalian semua..

SALAM AIDILFITRI !!!

No comments: