Friday, August 2, 2013

MENANTI DETIK2 12MLM

macam dah nak merdeka plak title nye kn.. haha..

Mungkin detik itu adalah satu detik kemerdekaan buat mizzi... mungkin juga detik yang menjatuhkan mizzi.. segalanya adalah detik 12mlm ini..

kenapa?
detik ini adalah detik RESULT sem akhir mizzi keluar... arghh !! STRESS!!!!
dah mula rasa tak senang duduk, bak kata pepatah mandi x basah, tidur x lena.. makan tak boleh sebab puasa..harus lapar. haha

untuk result sem akhir mizzi ni, mizzi tidak meletakkan harapan and expectation yang tinggi.. dean list pun mizzi rasa tak mampu nak capai untuk kali ini..

"Expectation is something that we think we can achieve it. if the result is beyond our expectation, that what we called bonus."

serius mizzi memang tak meletakkan harapan setinggi gunung, sekadar meletakkan harapan di mana CGPA mizzi tidak akan jatuh.. CGPA sekarang dah cukup2 makan untuk mizzi teruskan masa depan.. harap result kali ini mampu membawa mizzi ke arah hala tuju yang telah mizzi rancang.

perancangan sudah cukup rapi, keputusan sem akhir ini ketentuanNya. Segala yang dirancang telah ditentukan olehNya. Kita hanya mampu berdoa dan menerima. Sekiranya apa yang kita peroleh menyimpang dari landasan perancangan kita, maka kita perlu cari penyelesaian sama ada mengembalikan ke landasan yang dirancang atau menukar landasan dengan perancangan yang baru.

"KITA HANYA MERANCANG, ALLAH YANG MENENTUKANNYA"

Itulah yang dinamakan dengan kehidupan. kehidupan adalah pilihan. setiap pergerakan dan keputusan kita mencerminkan pilihan kita.

Doakan result mizzi yang akan kuar jam 12 nanti OK tau...

No comments: