Saturday, July 26, 2014

Ramadhan Mencabar Menantikan Aidilfitri Bermakna

Ramadhan tahun ini amat mencabar bagi mizzi. setiap hari terpaksa melalui keadaan yang tidak diingini. Keadaan usus yang tidak baik menyebabkan puasa tahun ini amat mencabar.

Dahulunya semasa 17 tahun betul-betul hampir sebelum SPM, mizzi mengalami masalah kesihatan yang melibatkan usus.. Usus membengkak sehingga mengalami masalah untuk berjalan. Mulai hari itulah, makanan dan masa makan perlu dijaga.. ditambah pula dengan masalah gastrik. silap makan, lambat makan pasti akan menjadi masalah kepada mizzi.

Walau bagaimanapun, alhamdulillah puasa tahun ini masih dapat dijalankan dan dilalui dengan baik. Mizzi harap, sahabat-sahabat pembaca semua melalui ramadhan dengan sempurna. sekarang semakin hampir ke penghujungnya. kini tinggal sehari dua sahaja lagi. Semoga usaha kita dan amal kita diberkati ALLAH.

***

agak-agak dah tua nanti izzi camni ke ek? haha.. Inshaa Allah kita akan menyusuri bulan Syawal. Oleh itu mizzi mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, Maaf Zahir & Batin..

Harap ucapan ini tak awal sangat. Ucap awal ni sebab takut malam raya busy. jadi risau tak dapat nak kemaskini blog ni. so semoga syawal tahun ini dapat mengeratkan kita sesama kita terutama sesama keluarga dan kenalan semua. Ambillah peluang yang ada ini untuk kita bersama kaum keluarga kita dan sahabat-sahabat kita.

dan yang paling penting, gunakanlah aidilfitri tahun ini untuk kita bermaafan. bukan mudah kita untuk memohon maaf pada kenalan-kenalan kita. setahun selalu nya 2 kali kita diberi kesempatan, Aidilfitri dan aidiladha.. tetapi adakah kita mengambil kesempatan itu. Sudahlah kita tidak mampu melakukan demikian pada bulan-bulan yang lain, jadi gunakanlah ruang yang diberikan ini.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN

No comments: