Thursday, October 17, 2013

PERCATURAN HARUS TEPAT, LANGKAH HARUS BIJAK !!

Dah lama rasanya tak dapat kemaskini blog ni.. bukan apa, cuma kebelakangan ini banyak perkara harus diselesaikan. Banyak perkara sebenarnya menjadi perkara yang perlu diselesaikan terlebih dahulu. terutama dalam kita menjaga langkah dan percaturan kita.

Alhamdulillah beberapa perancangan dan percaturan yang telah berjaya dilaksanakan. dan ada beberapa lagi perancangan yang perlu dipastikan ia berjaya. Percaturan kita dalam sesuatu perkara itu haruslah kita pegang dan pastikan ia berjaya. Langkah kita dalam memastikan percaturan kita tepat pada apa yang kita rancang haruslah langkah yang bijak yang sebenarnya mampu membawa kita ke landasan yang kita telah cuba bina melalui percaturan kita.

Usaha amat penting dan langkah kita adalah usaha yang kita perlu jaga. orang kata kalau berusaha terhadap sesuatu perkara, biarlah sehingga kita mencapai apa yang kita mahukan. "Genggam Bara Api Biar Sampai Jadi Arang", " Alang-Alang Meyeluk Perkasam, Biar Sampai ke Pangkal Lengan".

Dalam kita melangkah ke arah sesuatu perkara, jangan sesekali kita berputus asa. selagi kita mampu, kita harus terus dengan percaturan kita. Percaturan biarlah tepat, langkah biarlah bijak.

Ingatlah
"Patah SAYAP bertongkat PARUH, Patah PARUH bertongkat SIKU, Patah SIKU bertongkat DAGU, Patah DAGU bertongkat KUKU"

3 comments:

UMP Auto Inspector said...

never give up :)

! Arjunakirana ! said...

aku suka kata2 yang bold... sungguh puitis... huhuhu

Mizzi Ifwat said...

puitis itulah kita orang melayu...