Saturday, August 30, 2014

KEPERCAYAAN MEMBAWA KEPADA KEMERDEKAAN

Malaysia atau lebih tepat TANAH MELAYU sudah hampir masuk 57 tahun MERDEKA... tapi sedarkah kita antara faktor utama yang membawa kita kepada 57 tahun merdekanya kita. Kepercayaan? betul ke kepercayaan yang membawa kemerdekaan kepada kita?

Masihkah kita ingat, rakyat telah diberi kepercayaan untuk melantik kepimpinan yang bakal membawa kita ke arah kemerdekaan. rakyat pula memberi kepercayaan kepada pemimpin untuk mengerakkan seluruhnya di bawah pimpinan yang telah diberi kepercayaan. Rakyat juga telah memberi kepercayaan kepada kepimpinan ketika itu untuk berurusan dengan penjajah untuk mendapatkan kemerdekaan.

Dan yang paling PENTING pemimpin dan rakyat TANAH MELAYU ketika itu memberi kepercayaan kepada bangsa lain agar memberikan juga kepercayaan kepada kita dan akhirnya wujudlah perjanjian KONTRAK SOSIAL dan kesepakatan yang membawa kepada penyatuan untuk memperjuangkan dan mendapatkan kemerdekaan.

Hari ini kita harus jaga kemerdekaan agar kita dapat terus merasa kenikmatan kemerdekaan yang ayahanda dan bonda kita perjuangkan. KEPERCAYAAN harus terus dibawah jagaan agar perjuangan orang lama tidak kita sia-siakan. jangan kita mengkhianati kepercayaan yang diberikan oleh orang terdahulu dari kita agar mempertahankan kemerdekaan.

kerana kita perlu ingat mempertahankan kemerdekaan itu lebih jauh sukarnya dari mendapatkan dan memperjuangkan kemerdekaan. Masih dalam ingatan, kata-kata mantan Perdana Menteri kita yang kita tahu kehebatan semasa memegang tampuk kepimpinan.

Kata Tun Dr Mahathir "RUPANYA SELAIN MEMERDEKAKAN,MENGISI KEMERKDEKAAN ITU JAUH LEBIH SENGSARA. - PERJUANGAN MASIH BELUM SELESAI"

***

Di sini mizzi mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Kemerdekaan Negara yang ke-57. semoga kemerdekaan hari ini terus memberi semangat dan galakan kepada kita untuk kemerdekaan itu terus dipertahankan.

terima kasih kepada KKMM di atas sumbangan gambar ini..

Ingatlah, KEPERCAYAAN itu juga sebuah cinta yang membawa kita kenikmatan kemerdekan yang kita rasa. dan Cinta inilah yang mewujudkan keamanan dan kemakmuran di Malaysia. maka MALAYSIA, DI SINI LAHIRNYA SEBUAH CINTA !!!

ikhlas oleh,

2 comments:

Inani Hazwani said...

salam kemerdekaan :)

Mizzi Ifwat said...

Salam kemerdekaan Nur Inani